Het computerlokaal en meer - Reisverslag uit Pushkar, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu Het computerlokaal en meer - Reisverslag uit Pushkar, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu

Het computerlokaal en meer

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

08 Augustus 2014 | India, Pushkar

Na den hectische busreis kwamen wij in Ajmer aan, om direct door te stomen naar Pushkar. Pushkar is voor Hindus een belangrijke heilige plek, omdat men in het heilige meertje kan waden waarin ook het as van Gandhi werd gestrooid. Pushkar is voor ons een heilige plek, omdat men er door de woestijn kan rijden op een kameel, waarbij dat zeer goedkoop is. Het schommelschip ritje duurde 2 uurtjes en kostte een verbrande huid (zonnebrand?). Het was een hele toffe ervaring om door een woestijn te trekken per kameel.

We reisden terug naar Delhi met een AC slaapbus. Hemel op aarde, wanneer je dag en nacht in tropische temperaturen verblijft.

Terug in Delhi zetten wij onze inspanningen verder in om de computerkamer op te knappen. We hebben een groot (3m X 2m) billboard laten maken met daarop instructies voor computergebruik. Tevens hebben wij vele computers hergeassembleerd en de hele kamer grondig hergeorganiseerd. Ook hebben wij een groot (3m X 2m) whiteboard opgehangen. Daarnaast is de kamer nu klaar voor de aanleg van het internet, wat een broodnodige zaak is. Al met al is de hele kamer in 2 weken tijd van een stoffige muffige troepkamer omgebouwd tot een goed functionerend computerlokaal. Iedereen die ons gesteund heeft om hier te komen en ons gesteund heeft om hier financieel te helpen: bedankt! Foto's komen zo spoedig mogelijk online.

Na enkele daagjes computerlessen gegeven te hebben (Jurre). de gehandicapten begeleid te hebben (Lotte) en de slumkids in bedwang proberen te houden, was het einde in zicht. Wij hebben de producten van Tenderheart uitgekozen die door de thuisblijvers waren besteld en deden deze op de post. Grote dank naar de mensen die producten hadden besteld, jullie helpen er Tenderheart heel erg mee!

Aan alles komt een einde, zo ook aan 4 weken vrijwilligerswerk. Het was al bij al een hele mooie ervaring. Het kende zijn uitdagingen, dieptepunten, maar vooral vele mooie hoogtepunten. We hebben vele internationale vrienden voor het leven gemaakt. Als jullie het nog lezen, dit gaat ook over jullie Austyn en Julie ;-) We denken dat we ook iets hebben kunnen betekenen voor de kinderen hier. 4 weken blijken achteraf een betrekkelijk korte tijd om veel impact te hebben op het leven van de kinderen, dus we hadden heel graag langer willen blijven. Toch hebben we geprobeerd zoveel mogelijk werk te verzetten! Misschien iets voor de toekomst?

Nu stappen wij op het vliegtuig naar Trivandrum, het mooie zuiden van India. De backwaters, stranden en natuurparken van India staan op ons te wachten. Eindelijk kunnen 6 jaar hard werken en 4 weken vrijwilligerswerk beloond worden met een ontspannende 2 weken natuurpracht.

We hebben er zin in en we houden jullie op de hoogte!

Lotte en Jurre

• 08 Augustus 2014 - 14:16

Fam Terwee:

Dag Jurre en Lotte,
    We hebben genoten van jullie reisverslagen. Jullie hebben bepaald niet stilgezeten!!!! Wat een belevenissen! Wij denken dat jullie nu wel een vacantie hebben verdiend. We wensen jullie heel veel plezier . Geniet ervan!
    Groetjes van opa Jaap en oma Corry