Na een weekje Tenderheart - Reisverslag uit Jaipur, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu Na een weekje Tenderheart - Reisverslag uit Jaipur, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu

Na een weekje Tenderheart

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Jurre

24 Juli 2014 | India, Jaipur

Afgelopen zaterdag zijn we verhuisd naar een nieuwe organisatie, Tender Heart. Wij werden erg vriendelijk ontvangen door Reenu, onze nieuwe Indiase mama. Tender Heart is 25 jaar geleden door haar opgericht en bestaat inmiddels uit 4 projecten. Een schooltje voor gehandicapte kinderen, een schooltje voor "normale" kinderen, een schooltje voor kinderen uit de slums en een project dat vrouwen steunt die allerlei sieraden en tassen maken. Nadat Reenu ons haar huis had laten zien (dat overigens een echte douche en toilet bevat) gingen Jurre en ik naar de dichtstbijzijnde markt van wel 1 km lang :o.

Zondag waren we nog een dagje vrij en besloten we om naar een waterpark te gaan. We namen de metro, die ik nog nooit zo vol met mensen heb gezien. Mede door deze drukte is er een aparte vrouwen coupe waar meisjes rustig kunnen zitten en daarnaast vallen vrouwen hier ook onder het kopje 'minder valide' waardoor zij sowieso voorrang hebben op een zitplaats. Alleen maar voordelig toch ;)

In het waterpark waren jurre en ik zoals altijd de enige blanke mensen, de starende blikken bleven ons dus volgen.

Onder Renus motto 'als wij het zelf leuk hebben, dan hebben de kindjes het ook leuk' begonnen wij maandag bij Tender Heart. De ochtend begonnen wij bij de gehandicapte kindjes. De kinderen zijn best slim en je kunt ze dan ook goed helpen met wiskunde en engels:) 's middags probeerde wij met 3 andere vrijwilligers een groep van 20 kindjes uit de slums les te geven. Poe poe wat is dat moeilijk. Ik heb nog nooit zoveel kinderen bij elkaar gezien met zoveel energie. Met 3 kinderen op je rug en 1 op je buik probeerden wij een 5e kindje te helpen bij hun huiswerk. We hebben toen dus ook meteen bedacht dat dit anders moest. De volgende dag hebben we een award board meegenomen met stickers waardoor de kindjes meer gestimuleerd worden. En gelukkig, het werkt!

Gisteren hebben we maskers gemaakt met de gehandicapte kindjes en o wat waren ze blij. Dat was echt super om te zien:) jurre en ik hebben ook het computerlokaal, dat al 4 maanden niet meer gebruikt is, opgeknapt. Nog nooit zoveel stof op 1 tafeltje gezien. Gelukkig stonden we er niet alleen voor, in het lokaal waren namelijk 5 gekko's, en een vogel met haar nestje aanwezig. Erg gezellig allemaal ;)

Volgende week gaan we al beginnen met het geven van computerlessen, wat overigens een grote uitdaging is door het vaak uitvallen van de stroom.

Nu zijn we een weekendje vrij. Op naar Jaipur dus, om tempels te zien, markten te bezoeken en olifant te rijden.

Tot snel weer!

Lotte en Jurre

PS:
En dan nog iets! Laatst deelden wij dit fb bericht over producten die gefabriceerd worden in Tenderheart. U kunt ons hierover bereiken op t emailadres j.Wouters.3f@Gmail.com!
Het bericht:

"
Hey everybody,

Right now, we are doing volunteering work at Tender Heart NGO. There is a woman empowerment project running and they make really beautiful handmade products like bags and purses. If you want to look what kind of products they make you can look on this website: http://www.tenderheartngo.org/product-list.html

From this moment until Friday next week, it is possible to order a product by PM'ing (private messaging or e-mailing me) me. The products are handmade and if you have special preferences (fabrics, colours etc), you should tell me. The products are fully customable and you can even put your name on it!

So, sent me a message, the girls over here will make the purse or bag for you, you will be supporting the NGO and we will make sure the product will arrive at your place!

Thanks! (Also with kinds regards from Tender Heart, http://www.tenderheartngo.org/ )

Hallo allemaal,

Op dit moment verrichten wij vrijwilligerswerk op de Tenderheart NGO. Er loopt hier een woman empowerment project en de vrouwen maken prachtige handgemaakte producten zoals tassen en portemonnees. Je kunt deze producten bekijken op de volgende website: http://www.tenderheartngo.org/product-list.html

Tussen vandaag en volgende week vrijdag kun je bij ons producten bestellen door mij te PMmen (private Facebook message of e-mail). De producten zijn handgemaakt en als je speciale voorkeuren hebt (stof, kleur etc) kun je dit aan ons doorgeven. De producten zijn volledig aanpasbaar en je kunt zelfs je naam erop laten zetten!

Dus, zend ons een bericht, de dames hier zullen de tas of portemonnee voor je maken, je zult gelijktijdig de NGO steunen en wij zorgen ervoor dat het product bij je thuis zal aankomen.

Dank jullie wel (ook namens Tender Heart, http://www.tenderheartngo.org/)

My email: ask me on facebook private message

"