Monsooon - Reisverslag uit Faridabad, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu Monsooon - Reisverslag uit Faridabad, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu

Monsooon

Door: Jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

18 Juli 2014 | India, Faridabad

Poepoe, weer 2 dagen verder en heel erg veel ervaringen rijker.

Allereerst wennen we meer aan het leven in EVAD. We hebben gisteren zelfs samen met de kiddos voorgelezen. Daarnaast gaat het wat betreft toiletvoorzieningen ook beter. Zon gat is zo slecht nog niet en kennelijk hadden wij het water opgemaakt aan doorspoelen, waardoor er tijdelijk geen water was voor ons om te douchen (oopsie). Ook hebben we wat meer info gekregen omtrent het schoolsysteem. Kennelijk dienen de sleeping en standing lines om de geestelijk gehandicapten te helpen de pengreep te verbeteren. Het in 10-voud tot 100 tellen is voor de leerlingen die geen goede basis hebben opgebouwd in hun vorige public school. Nu we dit weten lijkt alles een stuk logischer!

Maar dan. Monsoon. Waar je het ene moment nog rustig een Bollywood film kijkende bent, sta je vervolgens in overstroomde straten, stap je in diepe putten en is je telefoon stervende. Aangezien austyn, onze Amerikaanse vriendin, binnen een uur thuis moest zijn en wij 4 km van onze huis verwijderd waren, ontstond er de nodige hectiek. In de tuctuc, die ook wel als boot kan functioneren, manouvreerden wij ons met de nodige angstige momenten door de file van auto's. Filmpjes van deze momenten volgen zsm! Austyn heeft haar vlucht trouwens gehaald, gelukkig.

Aangezien mijn vorige tekst zo lang was, zal ik het deze keer hierbij laten.

Wij gaan nu maar eens pootje baden over straat om wat eten te scoren. Heeft iemand een kano te leen?

Phir melenge,

Lotte en Jurre

• 18 Juli 2014 - 09:34

Brechthild Terwee:

Hoi lieverds, we genieten enorm van jullie reisverslagen!

• 18 Juli 2014 - 09:51

Mrengers:

En ook de fam. Rengers geniet van de kleurrijke beschrijvingen! In Nederland nu tropisch warm en alle rampenplannen liggen al klaar......
    Liefs

• 19 Juli 2014 - 21:45

Beppe Voor Ons Beiden:

naast de verslagen geven de foto een prachtige ondersteuning van wat jullie daar doen. werken jullie allebei in hetzelfde project?