laatste orientatiedag! status: nog steeds heet - Reisverslag uit Faridabad, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu laatste orientatiedag! status: nog steeds heet - Reisverslag uit Faridabad, India van Jurre Wouters - WaarBenJij.nu

laatste orientatiedag! status: nog steeds heet

Door: jurre

Blijf op de hoogte en volg Jurre

13 Juli 2014 | India, Faridabad

Namaste,

Ek, duo, tien, cha, patch, che, sa, aht

, no, dos. Tot zover het tellen in Hindi. Onze lessen zijn vrij basic en we hebben helaas nog te weinig tijd gehad om goed te oefenen. Morgen gaan we al naar het weeshuis en we zijn erg benieuwd hoe onze communicatie met de geestelijk gehandicapte weeskinderen zal zijn.

Nu zal ik kort proberen afgelopen dagen samen te vatten. Allereerst moeten we zeggen dat onze groep vrijwilligers hier heel erg gaaf is. We zijn al uitgenodigd voor een bezoekje in Mexico, hebben een reisgenoot gevonden voor onze backpacktocht en weten nu meer over america dan menig native. Daarnaast beginnen we steeds meer te wennen aan het dagelijkse leven in India, samen te vatten als 'traag' of 'sloom'. Geheel terecht overigens, omdat de temperaturen tot 40 graden oplopen. Zelfs de Indiërs beginnen hier te zweten op het moment en onze host nam ons vandaag, speciaal voor de airconditioning, lang mee in de auto.

Ook begint de Indiase cultuur ons steeds meer te bevallen. De enorme gastvrijheid (we werden vandaag random uitgenodigd bij de ouders van onze host, die spontaan ons uitnodigde mee te dineren), de openheid wat betreft de goden, zelfs het verkeer schijnt zn voordelen te hebben.

Wat hebben we afgelopen dagen gedaan? Allereerst Hindi lessen van mohit, de begeleider van onze oriëntatieweek. Daarnaast zijn we naar vele markten geweest (hindi, maar ook moslim), De prachtige Lodi Garden, de herkenbare Indian Gate en vele andere cultuurbepalende monumenten. Hoogtepunt echter was het bezoek aan de Taj Mahal vandaag, wat een prachtige afsluiting van onze week vormt .

Aankomende dagen gaan we naar het weeshuis verhuizen (we zitten nu bij een host die de oriëntatieweekgangers huisvest). Gelukkig is de moesson gearriveerd en zal de temperatuur van de 42 graden van vandaag dalen naar een aangename 30 graden. Ook zal de vochtigheid (je kunt een beker vullen door lucht te scheppen) afnemen. Nu klinkt het alsof we ons aanstellen, alle Indiërs kunnen er namelijk mee leven. Het probleem echter met het huidige klimaat is dat bewegen slechts alleen kan geschieden wanneer het echt nodig is. Anders is het advies om zo min mogelijk te bewegen, wat natuurlijk niet bevorderlijk is voor ons aanstaande vrijwilligerswerk.

Oke, dit was het voor zover afgelopen dagen. Bauhut bauhut sugria en

Milker achaa

Lotte en Jurre